Všeobecné obchodní podmínky
Základní informace
Tyto obchodní podmínky se
vztahují na smlouvy uzavřené na dálku v e-shopu www.klenotytrend.cz mezi
prodávajícím a kupujícím podle Zákon č. 634/1992 Sb.Zákon o ochraně
spotřebitele.
Prodávajícím je:
Appenhill s.r.o.
Na příkopě 393/1
Staré Město
110 00 Praha 1
IČO : 242 36 985
DIČ: CZ24236985
e-mail: info@klenotytrend.sk.
Kupujícím je spotřebitel, tj
fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své
podnikatelské činnosti zaměstnání nebo povolání. Nákup uskutečněný
podnikatelským subjektem se řídí dle Obchodního zákoníku.
·
Orgánem dozoru
pro ochranu spotřebitele je: Česká obchodní inspekce,Štěpánská 44, 110 00 Praha 1
·
Puncovní úřad,Kozí
4, 110 00 Praha 1
Objednávka a uzavření smlouvy
Odeslání vyplněné objednávky
kupujícím se považuje za návrh na uzavření smlouvy podle občanského zákoníku,
na základě nabídky prodávajícího v e-shopu. K uzavření smlouvy dochází
potvrzením objednávky ze strany prodávajícího. Ke každému šperku je dodáván
certifikát pravosti nebo záruční list.
Ceny zboží
Všechny ceny produktů v e-shopu
jsou konečné, včetně všech daní. Prodávající je plátcem DPH. Cena produktu
nezahrnuje náklady na doručení. Ty jsou uvedeny na stránce
https://www.klenotytrend.cz a v nákupním košíku ještě před dokončením
objednávky, kde kupující vidí i celkovou cenu objednávky včetně nákladů na
dodání zboží. K ceně doručení si zákazník dobrovolně může zvolit doplňkové
pojištění zásilky. Částka bude přičtená v nákupním košíku.
Platba za zboží
Prodávající akceptuje platbu za
objednané zboží způsoby, které jsou uvedeny na stránce.
Součástí objednávky v e-shopu
je povinnost kupujícího zaplatit cenu prodávajícímu za objednané zboží.
Dodání zboží
Pokud není dodací lhůta uvedená
u produktu, platí, že prodávající dodá kupujícímu zboží nejpozději do 30 dnů.
Zboží se považuje za převzatý
kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba (s výjimkou
dopravce) převezme všechny části objednaného zboží, nebo se a) zboží objednané
kupujícím v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, který
byl dodán jako poslední, b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů,
okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu, c) zboží dodává
opakovaně v určeném období okamžikem převzetí prvního dodaného zboží. Zásilku
je možné si připojistit částkou 25KČ která kryje ve zrychleném řízení škody na
zakoupeném zboží v případě pokud dojde k ztracení zásilky, poškození zásilky,
zničení zásilky během jejího přepravy k zákazníkovi. Zákazník má povinnost
nahlásit že zásilka byla poškozena na emailovou adresu
klenotytrendeshop@gmail.com.
Reklamační řád
Prodávající odpovídá za vady,
které má zboží při převzetí kupujícím. U věcí prodávaných za nižší cenu
neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena. Pokud nejde o věci,
které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které
se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka).
Záruční doba na nové zboží je
24 měsíců, která plyne od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba na použité
zboží je 12 měsíců. Záruční doba na zhotovení věci na zakázku je 24 měsíců.
Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena
lhůta k použití, záruční doba neskončí před uplynutím této lhůty. Reklamaci na
věci, které se rychle kazí, musí kupující uplatnit nejpozději v den následující
po koupi.
Záruční doba pro kupujícího,
který není spotřebitelem, je 24 měsíců. Pokud má koupenou věc uvést do provozu
jiný podnikatel než prodávající, začne záruční doba běžet až ode dne uvedení
věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří
týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou
součinnost.
Záruční list se vystavuje na
žádost kupujícího. Na uplatnění reklamace postačuje doklad o koupi.
Pokud má zboží vadu, kterou lze
odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna.
Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
Kupující může místo odstranění
vady požadovat výměnu věci, nebo se vada týká jen součásti věci, výměnu
součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem na
cenu zboží nebo závažnost vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady
vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné potíže.
Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla
řádně užívat jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo
od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady
odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po
opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Pokud jde o jiné
neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího.. Pokud je však v záručním listě
uveden záruční servis, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro
kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu v záručním servisu.
Záruční servis je povinen opravu provést ve lhůtě nejpozději do 30 dnů.
Pokud dojde k výměně, začne
běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, pokud dojde k
výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
Vybavením reklamace se rozumí
ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku,
vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemná
výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.
Při uplatnění reklamace
prodávající určí způsob vyřízení reklamace ihned nebo ve složitých případech
nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných
případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu výrobku
nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení
způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech
lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než
30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má
kupující právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový
výrobek.
Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku během prvních 12 měsíců od koupě,
může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného
posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nebude od kupujícího
vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady spojené s
odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout kupujícímu kopii
odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode
dne vyřízení reklamace. Pokud kupující reklamaci výrobku uplatnil po 12
měsících od koupě a prodávající ji zamítl, prodávající v dokladu o vyřízení
reklamace uvede, komu může kupující zaslat výrobek na odborné posouzení. Pokud
je výrobek zaslán na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného
posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady
nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud kupující
odborným posouzením prokáže zodpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci
uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží.
Prodávající je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění
reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s
tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze
zamítnout.
Prodávající je povinen při
uplatnění reklamace vydat kupujícímu potvrzení. Pokud je reklamace uplatněna
e-mailem, prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit
kupujícímu ihned; pokud není možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez
zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace;
potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud kupující má možnost
prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
Vrácení zboží - odstoupení od smlouvy bez udání důvodu
Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne
převzetí zboží. Toto právo může využít pouze spotřebitel.
Zboží se považuje za převzatý
kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba s výjimkou
dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo se a) zboží objednané
kupujícím v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, který
byl dodán jako poslední, b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů,
okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu, c) zboží dodává
opakovaně v určeném období okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.
Kupující může odstoupit od
smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro
odstoupení od smlouvy.
Kupující nemůže odstoupit od
smlouvy, jejímž předmětem je:
• prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním
trhu, který prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během lhůty pro
odstoupení od smlouvy,
• prodej zboží zhotoveného
podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží
určeného speciálně pro jednoho spotřebitele,
• prodej zboží, které podléhá
rychlému snížení jakosti nebo zkáze,
• prodej zboží uzavřeného v
ochranném obalu, který není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z
hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen
• prodej zboží, který může být
vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smíchaný s jiným zbožím.
Kupující může uplatnit právo na
odstoupení smlouvy v písemné podobě nebo na jiném trvalém nosiči (např.
E-mailem), případně odesláním vyplněného formuláře, který je dostupný ZDE.
Právo na odstoupení od smlouvy
lze uplatnit odesláním oznámení o odstoupení od smlouvy i v poslední den 14
denní lhůty.
Po obdržení oznámení o
odstoupení od smlouvy prodávající vrátí nejpozději do 14 dnů kupujícímu všechny
platby, které od něj přijal na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně
nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků. Prodávající
vrátí platbu stejným způsobem, jako kupující použil při své platbě. Kupující se
může s prodávajícím dohodnout i na jiném způsobu vrácení platby.
Prodávající není povinen
uhradit kupujícímu dodatečné náklady, pokud si kupující výslovně zvolil jiný
způsob doručení, jak je nejlevnější běžný způsob doručení nabízen prodávajícím.
Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil
kupující, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízen prodávajícím.
Při odstoupení od smlouvy
prodávající není povinen vrátit kupujícímu platby před tím, než mu je zboží
doručeno nebo dokud kupující neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu, ledaže
prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím
pověřené osoby.
Kupující je povinen nejpozději
do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat
prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Tato lhůta se
považuje za zachovanou, jestliže bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v
poslední den lhůty.
Při odstoupení od smlouvy nese
kupující pouze náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené
prodávajícím k převzetí zboží a také náklady na vrácení zboží, které vzhledem k
jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty.
Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového
zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění
vlastností a funkčnosti zboží.
Alternativní řešení sporů
Nakupující - spotřebitel - má
právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu (e-mailem na
info@klenotytrend.cz, pokud není spokojen se způsobem, kterým prodávající
vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho
spotřebitelská práva. Pokud prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo
neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na
zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále
jen subjekt ARS) podle zákona 391/2015 Sb ARS subjekty jsou orgány a oprávněné
právnické osoby podle §3 zákona 391/2015 Sb Seznam subjektů ARS je možné nalézt
na stránkách Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk. Návrh může spotřebitel
podat způsobem určeným podle §12 zákona 391/2015 Sb
Spotřebitel může podat stížnost
prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná
online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternativní řešení sporů může
využít jen spotřebitel - fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy
nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní
řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím,
vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou
smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku.
Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku
500 Kč. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení
alternativního řešení sporu maximálně do výšky 130 Kč s DPH.
Ochrana osobních údajů
Kupující (v případě pokud je
fyzická osoba) oznámí prodávajícímu své jméno, příjmení, adresu pro doručení
včetně PSČ, číslo telefonu a e-mailovou adresu.
Kupující (v případě pokud je
právnická osoba nebo podnikatel) oznámí prodávajícímu své obchodní jméno,
adresu sídla včetně PSČ, IČO, DIČ nebo DIČ, číslo telefonu a e-mailovou adresu.
Prodávající při zpracování
osobních údajů postupuje ve smyslu Zákona č. 122/2013 o ochraně osobních údajů
a zpracovává pouze osobní údaje nezbytné pro uzavření spotřebitelské smlouvy.
Účelem zpracování osobních
údajů je jejich využití pro plnění spotřebitelské smlouvy, kterou prodávající
uzavírá s kupujícím vytvořením objednávky v tomto internetovém obchodě.
Kupující má právo a možnost
aktualizovat osobní údaje v online režimu na web stránce internetového obchodu,
v zákaznické sekci, po přihlášení.
Osobní údaje mohou být pro
účely plnění spotřebitelské smlouvy poskytnuty třetím stranám - poštovním
společnostem (kurýrem).
Prodávající může zpracovávat
osobní údaje pro marketingové účely (například pro odesílání newsletteru nebo
e-mailů o novinkách, slevách, akcích apod.), A to jen se souhlasem kupujícího.
Tento souhlas poskytuje kupující dobrovolně zaškrtnutím příslušného políčka při
registraci v e-shopu a / nebo při odesílání objednávky. Pro tento účel
prodávající zpracovává nezbytné údaje, kterými jsou jméno, příjmení a
e-mailovou adresu kupujícího. Svůj souhlas se zpracováním údajům pro
marketingové účely může kupující kdykoliv odvolat například odesláním zprávy na
e-mailovou adresu prodávajícího s žádostí o odhlášení z newsletteru. Osobní
údaje využívány pro marketingové účely nebudou poskytnuty třetím stranám.
Marketingový informační systém
prodávajícího je registrován v Evidenci informačních systémů osobních údajů u
Úřadu pro ochranu osobních údajů pod číslem 0000000000.
Na základě písemné žádosti může
kupující od prodávajícího žádat:
• potvrzení, zda jsou nebo
nejsou osobní údaje kupujícího zpracovávány,
• informace o zpracovávání
osobních údajů
• seznam osobních údajů, které
jsou o kupujícím předmětem zpracování,
• opravu nebo likvidaci
nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů, které jsou předmětem
zpracování; likvidaci osobních údajů, jejichž účel zpracování skončil; pokud
jsou předmětem zpracování úřední doklady obsahující osobní údaje, může kupující
požadovat jejich vrácení; likvidaci jejích osobních údajů, které jsou předmětem
zpracování, pokud došlo k porušení zákona.
Kupující může na základě
písemné žádosti u prodávajícího namítat proti:
• zpracovávání osobních údajů
kupujícího, o kterých předpokládá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely
přímého marketingu bez jejího souhlasu, a žádat jejich likvidaci,
• využívání osobních údajů
kupujícího pro účely přímého marketingu v poštovním styku
• nebo poskytování osobních
údajů uvedených pro účely přímého marketingu.
Kupující při podezření, že její
osobní údaje neoprávněně zpracovávají, může podat Úřadu pro ochranu osobních
údajů návrh na zahájení řízení o ochraně osobních údajů.
S cílem zajistit řádné
fungování internetového obchodu může prodávající ukládat na zařízení kupujícího
malé datové soubory - cookies, díky kterým si internetový obchod může na
určitou dobu uchovávat údaje o činnosti a nastaveních (např. Přihlašovací
jméno, jazyk, velikost písma apod.). Internetový obchod prodávajícího používá
cookies k zapamatování si uživatelských nastavení kupujícího a pro nezbytnou
funkcionalitu internetového obchodu. Kupující může všechny soubor cookies
uložené v jeho zařízení vymazat a případně internetový prohlížeč ve svém
zařízení nastavit tak, aby znemožnil jejich ukládání. V takovém případě bude
kupující při opakované návštěvě internetového obchodu pravděpodobně muset ručně
upravovat některá nastavení a některé služby nebo funkce internetového obchodu
nemusí být funkční.
Reklamační Řád
Všeobecná ustanovení
1. Prodávaná věc musí mít
požadovanou, popřípadě právními předpisy stanovenou jakost, množství, míru nebo
hmotnost a musí být bez vad, zejména musí odpovídat závazným technickým normám.
2. Prodávající odpovídá za
vady, které má prodaná věc při jejím převzetí kupujícím. U věcí použitých
neodpovídá prodávající za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U věcí
prodávaných za nižší cenu neodpovídá prodávající za vadu, pro kterou byla
sjednána nižší cena.
3. Vlastnické právo koupené věci
přechází na kupujícího okamžikem zaplacení dané věci.
4. Nabytím vlastnického práva
přechází na kupujícího nebezpečí nahodilé zkázy, zničení a poškození věci.
Lhůty pro uplatnění reklamace
1. Obecná záruční lhůta je šest
měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím. Pokud je na prodávaném
zboží, jeho obalu nebo návodu vyznačena lhůta k použití (expirační doba),
záruční lhůta neskončí před uplynutím této lhůty.
2. Pokud se na prodávané zboží
vztahuje záruční lhůta delší než šest měsíců je prodávající povinen vydat
kupujícímu při prodeji záruční list s vyznačením záruční lhůty. V záručním
listu jsou podmínky a rozsah této záruky.
3. Práva z odpovědnosti za vady
musí kupující uplatnit v záruční lhůtě, jinak tato práva zanikají.
Místo uplatnění reklamace
1. Kupující je povinen uplatnit
právo z odpovědnosti za vadu bez zbytečného odkladu po projevení se vady u
obchodního zástupce. Pokud je zboží nadále používán kupujícím s vadou,
následkem čehož je její neodstranitelnost, nebude reklamace prodávajícím
uznána.
2. Obchodní zástupce vystaví
kupujícímu reklamační list, v němž uvede druh zboží, kdy byl zakoupen, jeho
cenu, rozsah vady, datum vystavení reklamačního listu a kupující svým podpisem
potvrdí předání reklamovaného zboží.
3. Prodávající prostřednictvím
svého odpovědného pracovníka do 3 pracovních dnů určí, zda je vada
odstranitelná nebo neodstranitelná.
Odstranitelné vady
1. Pokud jde o vadu, kterou lze
odstranit, má kupující právo, aby vada byla bezplatně, včas a řádně odstraněna
a prodávající je povinen tuto vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
2. Za odstranitelné vady se
považují vady zboží odstraněním nichž neutrpí kvalita a užitné vlastnosti
zboží.
3. V případě, že prodaná věc
ještě nebyla použita může kupující požadovat výměnu zboží. Totéž může kupující
žádat ve vztahu k součásti věci, pokud s vada týká pouze této součásti.
4. Prodávající má možnost
namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou.
5. Pokud jde o odstranitelné
vady, avšak kupující nemůže věc pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro
větší počet oprav řádně užívat má kupující právo na výměnu věci nebo má právo
od smlouvy odstoupit.
6. Doba od uplatnění práva z
odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen
věc převzít se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat
kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož io provedení opravy a o
době jejího trvání.
Neodstranitelné vady
1. Pokud jde o vadu, kterou
nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla řádně užívat jako věc bez
vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od kupní smlouvy
odstoupit.
2. Pokud jde o neodstranitelnou
vadu, při které lze věc používat, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny
zboží. Při určování výše přiměřené slevy se přihlíží k charakteru vady, stupeň
a způsob opotřebení věci, délku používání věci a možnosti jeho dalšího užívání.
Obchodní podmínky jsou platné
od 10.2.2016 do odvolání.
Vaše Klenoty Trend